¨

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2009

Djuraffärer

Av nena - 11 oktober 2009 15:58

det har vi besökt några nu. Inte för att vi ska ha fler djur utan för att piffa till det lite för dem vi har.

Lille Prins han fick en ny tuggvänlig leksak som är så hård att det nog förhoppningsvis tar en stund att tugga sönder.

Östen han fick lite mer han. Han fick en ny bur.

Buren han hade var det i och för sig inga större fel på men han kom åt gallert och tuggade i det i stort sätt hela tiden och det låter i hela huset och jag tål inte detta ljud. Hemskt är det och vi har försökt med allt för att han ska sluta. Det bästa sättet har varit att ge honom mat och liknande men det kan han ju inte få hela dagen, han är en riktig tjocksmock redan och mer är inte hälsosamt för honom.

Nu hittade vi en bur på rea som han inte kan komma åt gallert på och det är frid och fröjd här hemma :)

Den gamla buren ska jag fixa till och så lägger jag ut den på Blocket.


 Lite blommor till mina fösnter har jag också köpt, har haft några som dött ifrån mig under sommaren så nu är det fint igen i krukorna.

 
 Nu har jag och töserna hamnat vid vars en dator. M chattar med kompisar via MSN och J hon spelar The Sims.

P han är ute i husvagnen och sätter de sista lamplistorna i fönstrena.

Jag sitter här och snart ska jag förflytta mig ut till maken och se hur det blir.



 
 
Siv

Siv

11 oktober 2009 16:10

Vad kul att ge sina vänner nya saker men jag undrar vad det är för trevliga djur du har? Hund o marsvin kanske? Själv är jag bara en vanlig katt. /Siv

http://knatten.bloggplatsen.se

 
Kimmie

Kimmie

11 oktober 2009 16:14

Vad bra att ni hittade en ny bur till Östen, det är så jobbigt att lyssna på störande ljud som man inte kan stänga av.
Att göda honom hela tiden är antagligen inte hållbart i längden =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ingen bild

Hossan

11 oktober 2009 16:42

Det regnar här med. Ser de fina höstfärgade träden men i övrigt ser det grått ut. Skönt att få tyst på gallerskakaren ;-)

 
helga

helga

11 oktober 2009 17:03

Full fart hos er idag ser jag :)

http://helga1.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

11 oktober 2009 20:37

Vad kul för djuren att få bli lite bortskämda :-)

Konstigt nog har jag märkt att vissa krukväxter bara klarar sig halvårsvis! Många får man byta ut lite då och då..

Ha en mysig kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

11 oktober 2009 21:27

Siv - Tack för ditt besök.
Djuren jag pratar om är en ökenråtta och ett marsvin.
Hundar och fiskar har vi också men de fick inget idag.

 
Ingen bild

-Nena-

11 oktober 2009 21:28

Kimmie - Nej att stoppa till mat hela tiden är ingen bra idé och nu hoppas jag att han ska vara snäll kille :)

 
Ingen bild

-Nena-

11 oktober 2009 21:30

Hossan - Träden är fina men de hade varit finare i sol :)

JA nu hoppas jag att han ska hålla sig ifrån tugg på icke tuggvänliga saker.

 
Ingen bild

-Nena-

11 oktober 2009 21:31

helga - Mycket men inte så fort *S*

 
Ingen bild

-Nena-

11 oktober 2009 21:32

Sussi - Ja ibland får man skämma bort dem lite ;)

Jag är inte durktig på att hålla mina vid liv så jag är glad om de håller ett halvår *s*

Detsamma!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards