¨

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2009

En ny chans

Av nena - 7 oktober 2009 18:40

 Det här med vaccinet för svinis.

Vi kryssade ja till att J skulle ta det för någon vecka sedan och så fort J ´stuckit till skolan med lappen så har jag grubblat om det var rätt eller fel.

Försökt hitta info utan större resultat.

Idag har jag försökt få tag i skolsköterskan men hon var inte på skolan...

När J kom hem hade hon papper med sig och det var en ny lapp man skulle fylla i om man skulle eller inte.

På förra lappen var det bara en målsman som skulle skriva under men nu måste bägge göra det så nu har vi chansen att kryssa nej istället.. undrar om det är ett tecken.

Nu har vi pratat fram och tillbaka här hemma och maken ska sätta sig med datorn och söka info innan vi fyller i men som det ser ut just nu så blir det nej denna gången.

 Svårt är det att veta vad som är rätt eller fel....



 
 
iesson

iesson

7 oktober 2009 19:52

Det är jättesvårt det här med vaccinationer... Den allmänna oron kontra sin egen känsla och tanke. Själv ska jag ta den då jag har nedsatt immunförsvar pga fibron. Visserligen vet man aldrig om man blir sjuk ändå... eller inte...

varma kramar i höstrusket

http://iesson.bloggsida.se

 
iesson

iesson

7 oktober 2009 20:01

TACK GOA DU! Kramarna värmer!!

http://iesson.bloggsida.se

 
Ingen bild

-Nena-

7 oktober 2009 20:44

iesson - Ja det är svårt det där och jag har ju själv funderat på att ta den just för samma sak som du.

Nu tycker jag inte att man hört så mycket om den på ett tag heller. Ny info eller så....

Har några dagar till på oss att tänka i alla fall.

Kram och visst är de bra :)

 
Sussi

Sussi

7 oktober 2009 20:55

Det är jättesvårt att besluta om man ska vaccinera eller inte. Det känns som om vaccinet tagits fram så fort och man har ju hört att det ska vara lite tvivelaktiga saker i. Kan det ha gått för fort? Har dom ens testat bieffekter ordentligt?
Svårt beslut..

Ha en bra kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

7 oktober 2009 22:18

Sussi - Ja jag tycker att jag inte hittat tillräckligt med info om det hela.
Maken hittade något där det stod att det inte fanns några kända bieffekter men det stod inget var de testat och vem som fått vaccinet osv.

Detsamma
Kram

 
Micke

Micke

7 oktober 2009 22:20

Svårt beslut att ta anser jag med. Har fortfarande inte tagit ställning till hur jag ska göra. Hoppas du väljer rätt beslut.

Kram

http://tomten.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

-Nena-

7 oktober 2009 22:25

Micke - Vi har ännu inte bestämt fullt ut men det lutar mer mot nej just nu.

 
Ingen bild

Annica

8 oktober 2009 08:35

Vi satte som sagt nej eftersom jag inte tycker det behövs. Se bara på fågelinfluensan. Hur många meter rubrik var det inte om den och vad hände? Jag tror det är mer masshysteri än vad influensan i slutändan blir. Är man i riskgrup då är det ok men annars inte anser jag

 
Ingen bild

-Nena-

8 oktober 2009 10:51

Annica - Ja man har inte hört om den på länge nu tycker jag och vi har fortfarande int bestämt oss.
Jag funderar ju på att ta den eftersom jag har i stort sätt noll immunförsvar p.g av fibron men som sagt inget är klubbat än.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards