¨

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2009

Skånska

Av nena - 7 oktober 2009 11:55

Telefonen ringde här hemma för en stund sedan.

Ett nummer jag inte kände igen och det visade sig att det var en felringning.

Det var inte alls till Skåne som denna man skulle ringa utan betydligt mycket högre upp.

Men innan han la på så sa han hur mycket han gillade den skånska dialekten, den var så fin och härlig.

Hmmm nu har jag inte så där utbredd skånska när jag pratar (eller Annica???)  och jag sa inte speciellt mycket till honom heller men tydligen tillräckligt för att han skulle bli glad.... det var just det han blev när han hörde skånskan :)


Vad passar då inte bättre än denna just nu *S*




Det är ju inte så ofta som man får höra att skånskan är härlig och fin ;)

 
 
wiper

wiper

7 oktober 2009 12:28

Det var en härlig början på dan, tänk vad en felringning kan föra med sig. Jag gillar skånskan också. Har släkt både i Ängelholm och Malmö. Det är så fint neröver och vi har ju inte så långt utan med motorvägen så går det jättefort.

Länge sen man hörde Danne. Han är bra

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

-Nena-

7 oktober 2009 13:02

wiper - Ja det var ett trevligt samtal :)
Jag har också släkt i Ängelholm och själv befinner jag ju mig där mitt mellan Malmö och Ängelholm.

Jo han är bra
Kram

 
Ingen bild

Annica

7 oktober 2009 18:37

Jag älskar er dialekt. Tycker den är såååå kul att höra på när ex du talar med mig via nätet eller per tel.
Jag förstår ju vad du säger fast ibland är det en aning knepigt :-) Rullebör fast med skånsk dialekt...Hehe
Vi har ju en del olika utryck på sockor mm

 
Ingen bild

-Nena-

7 oktober 2009 18:40

Annica - Ja det är ju en del olika och jag visste att du gillade skånskan ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards