¨

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

Sovit och vaknat

Av nena - 5 oktober 2009 02:13

 Det stormar rejält utanför husets väggar och jag vaknar till hela tiden av det.

Kommer liksom inte till ro och bara snurrar....vilket då leder till att maken får störd sömn och han behöver sova.

Han ska upp 3½ timme men jag kan sova ... ja när jag väl somnar då vill säga.

J har ju studiedag i morgon och M åker med P så jag behöver inte ha någon klocka som ringer och väcker mig tidigt.

Jo jag brukar ställa den så att jag ser att M och P är vakna... helt onödigt egentligen men jag har alltid gjort det och kommer nog att göra så i fortsättningen också.


 När jag ligger där och snurrar så kommer det upp en massa saker i huvudet.

Jag tänker för mycket, försöker räkna ut hur det ska bli med allt och med mig.

eftersom jag inte vet vart det bär hän så kommer det upp en massa olika möjliga teorier och hur alla löses...

Helknasigt eftersom ingen kan vet var det hela slutar eller börjar beroende på hur det nu blir.


 En massa ord, ord som säkert ingen kan få ut något sammanhag av egentligen.

Helt ointressant för de som läser men så får det vara just nu.

Jag bloggar ju för mig och ingen annan även om det är kul att några läser det jag skriver och kommenterar det.

Usch...  jag blir så nere när jag är vaken så här mitt i natten när jag borde sova och när jag vill sova men inte kan.

Egentligen skulle jag inte blogga mitt i natten.... eller varför inte?????

Jag vet inte...


 Nä ska testa att lägga mig igen så kanske mitt huvud är klarare i morgon och kan skriva ett mindre konstigt och osammanhängande blogginlägg.


 Ha det gott - igelkott

 
 
Nini

Nini

5 oktober 2009 08:19

Känner igen det och vet inte var jag skulle vara idag om jag inte hade mina sömntabletter att ta till :S

http://nini.bloggagratis.se

 
helga

helga

5 oktober 2009 08:51

Då är det ju sönt att ha bloggen att skriva av sig i. Hoppas det känns bättre idag när du fått sova ut mer.

Jag går också alltid upp med ungdomarna trots att jag inte måste. Jag vill träffa dem så mycket det går och snart är de stora...

http://helga1.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

5 oktober 2009 10:40

Hoppas du fick lite sömn till slut. Jobbigt när man ligger vaken och tankarna snurrar. Det har ju varit fullmåne så det kan ju vara därför du inte kunde somna, vem vet... Önskar dig i a f en så bra dag som möjligt, förstår att det blir surt efter en sömnlös natt, själv mår jag skit efter en sån natt. KRAMEN!! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

-Nena-

5 oktober 2009 11:11

Nini - Skönt att du har det som hjälper dig.

 
Ingen bild

-Nena-

5 oktober 2009 11:13

helga - Ja det är skönt att skriva av sig ibland.

Ja man får passa på så länge man har dem hemma.

 
Ingen bild

-Nena-

5 oktober 2009 11:15

Pisan - Lite sömn fick jag efter lite mer snurr.

Ja tankarna har ju en tendens till att komma på natten och jag ska faktiskt försöka ha lite koll på det där med fullmånen nu för det kanske är så...

Kram

 
iesson

iesson

5 oktober 2009 11:37

Hej Nena!
Känner så väl igen mig i både ditt snurrande och oron och tankarna. Senaste tiden så är det så jämt för mig. Men som du skriver så kan ingen som inte varit där själv förstå fullt ut. Vet du! Tycker att du kan göra precis vad du själv vill när det är som jävligast på nätterna. Varför skulle du inte kunna blogga - det tom hjälper dig kanske att få "ordning" och utlopp för tankarna. Det som Pisan skriver om fullmåne stämmer in på mig också. Jag blir orolig hela det dygnet...
(((varma höstkramar*))) till dig i höstrusket

http://iesson.bloggsida.se

 
Ingen bild

-Nena-

5 oktober 2009 15:10

iesson - Jobbigt att du har mycket sådant nu som surrar. Man är ju helt slut efter en natt och jag kan knappt föreställa mig hur det är när det är natt efter natt.

Jag skriver ju väldigt mycket och ibland hamnar det på bloggen och du har rätt... varför inte????

Har inte tänkt på det innan med fullmånen men ska faktiskt kolla upp det nu om det är så att det återkommer och blir värre när det är just fullmåne.

Tack för kramar och kram tillbaka till dig.

 
Ingen bild

Hossan

5 oktober 2009 18:08

Ensam vaken i ett hus (kan även vara ett sånt hus som jag bor i med många lägenheter) med sovande människor - vilka tankar som helst dyker upp, oftast de som är jobbiga och som inte har något svar eller som i vilket fall som helst inte kan lösas där och då.
Jag tror att det var bra att du satte dig att blogga.
Jag är också hopplös på att älta problem nattetid när sömnen inte vill infinna sig eller om jag vaknar och inte kan somna om igen. - det är inte precis som om man bestämmer själv över vilka tankar som ska inta hjärnan nattetid (även om de finns de som säger att man kan styra själv)

 
Ingen bild

-Nena-

5 oktober 2009 19:01

Hossan - Ja det är mycket som snurrar i huvudet på natten då man helst vill sova och det är ju hopplöst för mycket av det kan man ju inte göra något åt just då i alla fall.

Jo det var bra att blogga, skriva av sig det röriga och få ut lite även om det inte var något begripligt för någon utomstående (knappt för mig i morse)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards