¨

Direktlänk till inlägg 17 juni 2009

Oj vad min värld kommer att förändras

Av nena - 17 juni 2009 18:15
Photobucket

Nu har jag varit och gjort en syn-undersökning nu och oj vilken skillnad.

Inte alls konstigt att jag får huvudvärk när jag har mina glasögon på mig. De var visst för skarpa.... ögonen har förändrats och det har med åldern att göra (vanligt runt 40 - tack för den påminnelsen).

  Runt den 26:e får jag mina nya ögon och de är helt annorlunda än mot vad jag haft tidigare.


  Var och handlade färs på vägen hem så imorgon ska jag (och förhoppningsvis töserna) rulla köttbullarna till midsommar. Inget kul jobb men jag vill ha hemmarullade och då får jag göra dem själv för ingen annan bryr sig om de är köpta eller hemmarullade...jo, det gör de säkert eftersom de brukar försvinna snabbt men inget jitter göra dem.


 

 Töserna tar sitt andra dopp för idag, fattar det inte för det är verkligen allt annat än varmt i den där pölen men så är det väl när man är ung ;)
Maken han klipper äntligen gräset. Snart hade det behövs lie på vissa ställen.. ja ja vi bor i skogen med skogstomt så vad gör väl det om hundra år *ler*

Jag ska påbörja dagens middag som idag består av Kyckling med dragon-& senapssås.





 
 
Snäckan

Snäckan

17 juni 2009 19:13

Ja, ögonen förändras... Skönt att du får nya glasögon så du kan se rätt och slipper din huvudvärk!
Ha en skön kväll!

http://snackansfibrodagbok.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

17 juni 2009 19:43

Det är så gott med hemmarullade köttbullar men det är sällan man har orken att stå och rulla dom.. Min mamma är jätteduktig på att få goda köttbullar..

ha en fin kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Teija

Teija

17 juni 2009 21:01

Hemlagade köttbullar är allt gott det! Hinner inte jag göra själv så blir det till att köpa Findus delikatessköttbullar från frysdisken.
Hihi, jag vet hur du känner det med gräsmattan... Och fort växer den!
Hoppas du har en trevlig kväll, kramis

http://varannandag.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

17 juni 2009 21:58

När jag var ca 40 skaffade jag nya glasögon och blev först glad när det sa att min syn blivit bättre =) sen berodde det tydligen på min höga ålder - nu har jag progressiva (fniss) det går utför.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ingen bild

Annica

17 juni 2009 22:10

Hehe inte bara du som fått den påminnelsen om att ögonen förändras med åldern. (Dock inte själen obervera)
Kan inte se texten på tv utan brillorna längre :-( :-(

 
Nini

Nini

18 juni 2009 06:47

Oh vad du kommer att se bra ut!

http://nini.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

18 juni 2009 10:00

Snäckan - Ja det ska bli väldigt skönt.

 
Ingen bild

-Nena-

18 juni 2009 10:01

Sussi - Ja det är bäst med hemrullade. Min mormor gjorde världens godaste och jag har fått höra att mina smakar ungefär som hennes så jag har väl snappat upp ett och anat när hon och jag rullade tillsammans när jag var barn ,)

 
Ingen bild

-Nena-

18 juni 2009 10:03

Teija - Ja ska det vara färdiga så är de klart bäst.

Ja som ogräs växer gräsmattan *S*

 
Ingen bild

-Nena-

18 juni 2009 10:06

Kimmie - Ja visst blir man glad att de blivit bättr men det där med åldern var inte så kul ;)
Om 4-5 år trodde han att jag kunde behöva progressiva så det är väl så att det går på det hllet *S*

 
Ingen bild

-Nena-

18 juni 2009 10:07

Annica - Men vad sger du Annica... du är ju inte mer än...vad var det nu 23 - 24 ;)

Nej det är bara att inse att det är som det är och glla läget skulle jag tro :)

 
Ingen bild

-Nena-

18 juni 2009 10:08

Nini - Javisst, jag kommer både att se bra ut och se bra ut ;)

 
Ingen bild

Malin/wiper

18 juni 2009 10:34

Härligt att du fick en förklaring på din huvudvärk.

Kram

 
Ingen bild

-Nena-

18 juni 2009 12:04

Malin - Ja det är skönt att en del i alla fall kan hjälpas.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards