¨

Alla inlägg under mars 2008

Av nena - 11 mars 2008 12:59

 Vill inte riktigt vakna idag. Har ont i huvudet och pillan verkar inte vilja hjälpa :(
Har lite tvätt som ska hängas upp men jag har ingen ork till det.
Tänkte jag skulle steka upp smeten som dottern gjorde i går till pankisar men inte ens det gitter jag trots att jag är väldigt sugen...


 Jag hoppas på att piggna till innan döttrarna eller dottern kommer hem. Vet inte riktigt om den lilla kommer hem efter skolan idag eller om hon ska gå till församlingshemmet efter. De har något där som de kallar för juniorerna och där årskurs 4-6 träffas och bakar, pysslar och en massa annat kul. J har velat gå där ett tag men tiderna har inte riktigt passat innan så att vi har kunnat hämta henne efter men nu gör det det så idag blir första gången OM hon går dit.

Av nena - 11 mars 2008 07:27

 Seeegt var det idag när klockan ringde. Är trött i hela kroppen och öm.
Vill bara sova. Vill ha helg igen men det är ju bara tisdag...

Det var segt för töserna också men nu är de på väg mot skolskjutsen.



 Önskar er alla en skön tisdag.

Av nena - 10 mars 2008 15:44

Lilla dotter J står och bakar pannkakor. Hon hade gjort det på hemkunskapen i skolan och ville göra några till. Jättefina ser de ut och snart får jag smaka en. Storsyrran är impad av sin lillasyster och väldigt glad att hon fick smaka ;)


 Besöket hos sköterskan gick bra. Fast jag är trött och slut efter samtalet så det blev bara en snabbis in i närbutiken för att köpa det viktigaste.

 Nu är jag visst välkommen ut i köket ;)
 

Av nena - 10 mars 2008 11:31

men nu skiner solen. Det är riktigt skönt där ute och jag njöt av hundrundan trots värkande kropp.
Ska till sköterskan snart och sen veckohandla tror jag. Passa på då jag ändå är ute om kroppen orkar.

 Hundarna här hemma passar mig och hade jag varit en tjuv hade jag inte vågat gå in hit när jag hörde båda mina skälla idag.
Det knackade på dörren men hundarna hade ju hört besöket innan mig och jag förstod inte först varför de skällde så ilsket. Grannhundarna skällde lika tokigt de så jag trodde det var därför som mina svarade.
Nu var det ju folk jag kände som kom hit så det var ju ingen fara så men det är skönt att veta att man är passad då man är hemma själv. Förmodar att de passar barnen lika väl då de är hemma eftersom de brukar skälla till en eller två gånger då vi kommer hem.

Känns tryggt eftersom jag och töserna ska vara ensam en natt eller mer då maken far på kurs.


 Ha e n skön måndag där ute!

Av nena - 9 mars 2008 21:57

 Sov länge idag och efter frukost så stack vi till IKEA och skulle köpa matta till köket som vi tittat ut på deras hemsida. Vi valde dock fel IKEA *suck* De hade inte mattan och vi fick åka hem utan den *surar*.
 Tittade på köksbord också och det bordet jag gillat i katalogen kunde jag nu sudda ut ur skallen. Det var inga sköna stolar och det var inget bra bord att sitta vid. Det var bara bra att ha i köket om man har lite plats. Alltså hade de passat i vårt kök men man ska ju kunna sitta vid det och använda det också.
 Var en sväng på Rusta också och hittade en liten matta som jag har under stolen som jag sitter i just nu. 

 Tittar på Wallander men just nu är det nyheter. Det är värdelöst att se på film på tv 4 *suck*
Äntligen var det en Wallander som jag inte sett innan. Spännande är det!

 Efter filmen blir det nog sängen. Är en aning trött efter dagen som varit grå och regnig. Inte alls lika vårlik som i går.

 

Av nena - 8 mars 2008 21:45

 Vi ville ju ha Ola till Globen men vi fick i alla fall Nordman och det är ju bra.

 Nu springer dotter J runt med kameran här hemma. Undrar om det blir bilder värt att visa eller bara sådana som göms i en mapp på datorn *S* Jag vet att jag är på några av dem och de sorteras nog bort fort. Marsvinsherrarna har också fått agera fotomodeller och nu är det storsyrran som är hennes "offer"  ;) Även diverse godis och snacks har plåtats.

 Ska snart hänga upp tvätten som snurrar i tvättmaskinen och sen är det godnatt för min del.

Av nena - 8 mars 2008 21:10

 Så här långt har det väl gott som vi velat här hemma... fast vi är egentligen inte jätteengagerade i det hela någon av oss.
Vi blev glada att Nordman gick vidare för att vi gillade deras låt.
Just nu håller vi på Ola.

Av nena - 8 mars 2008 17:04


Här vid denna fågeldamm var jag ofta som barn då jag besökte min farmor och farfar. Vi matade alla fåglarna och hade det mysigt.
Den ser kanske inte så mysig ut från denna sidan men den är det från andra och då för en massa år sedan var det ännu mysigare.
En av svärföräldrarnas hund.
Efter mycket lek och bus blir man törstig och Doris bjöd in storhunden S till vattenbaren ;)

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards